pigaro

페이지 정보

profile_image
작성자멘사 조회 8회 작성일 2022-01-26 18:50:04 댓글 0

본문

André Rieu - Figaro Cavatina

André Rieu \u0026 His Johann Strauss Orchestra performing 'Figaro cavatina' live in Dresden. Taken from the DVD Dancing through the skies, available at http://www.andrerieu.com.

For concert dates and tickets visit: http://www.andrerieu.com

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Original Italian Lyrics:

Largo al factotum della città.
Presto a bottega che l'alba è già.
Ah, che bel vivere, che bel piacere
per un barbiere di qualità! di qualità!

Ah, bravo Figaro!
Bravo, bravissimo!
Fortunatissimo per verità!

Pronto a far tutto,
la notte e il giorno
sempre d'intorno in giro sta.
Miglior cuccagna per un barbiere,
vita più nobile, no, non si da.

Rasori e pettini
lancette e forbici,
al mio comando
tutto qui sta.
V'è la risorsa,
poi, del mestiere
colla donnetta... col cavaliere...

Tutti mi chiedono, tutti mi vogliono,
donne, ragazzi, vecchi, fanciulle:
Qua la parrucca... Presto la barba...
Qua la sanguigna...
Presto il biglietto...
Qua la parrucca, presto la barba,
Presto il biglietto, ehi!

Figaro! Figaro! Figaro!, ecc.
Ahimè, che furia!
Ahimè, che folla!
Uno alla volta, per carità!
Ehi, Figaro! Son qua.
Figaro qua, Figaro là,
Figaro su, Figaro giù.

Pronto prontissimo son come il fulmine:
sono il factotum della città.
Ah, bravo Figaro! Bravo, bravissimo;
a te fortuna non mancherà.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

English Lyrics:
Make way for the factotum of the city,
Hurrying to his shop for it's already dawn.
Ah, what a fine life, what fine pleasure
For a barber of quality!

Ah, bravo Figaro!
Bravo, bravissimo!
Most fortunate indeed!

Ready to do everything
Night and day,
Always on the move.
A cushier fate for a barber,
A more noble life, is not to be had.

Razors and combs,
Lancets and scissors,
At my command
Everything's there.
Here are the tools
Of my trade
With the ladies...with the gentlemen...

Everyone asks for me, everyone wants me,
Ladies, young lads, old men, young girls:
Here is the wig... The beard is ready...
Here are the leeches...
The note is ready...
Here is the wig, the beard is ready,
The note is ready, hey!

Figaro! Figaro! Figaro!, etc.
Dear me, what frenzy!
Dear me, what a crowd!
One at a time, for pity's sake!
Hey, Figaro! I'm here.
Figaro here, Figaro there,
Figaro up, Figaro down.

Swifter and swifter, I'm like a thunderbolt:
I'm the factotum of the city.
Ah, bravo Figaro! Bravo, bravissimo,
You'll never lack for luck!

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Subscribe to André Rieu's YouTube channel at:
http://www.youtube.com/andrerieuTV

Or follow André Rieu at:
http://www.facebook.com/andrerieu
http://www.twitter.com/andrerieu
https://plus.google.com/+andrerieu

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

© 2015 -- André Rieu Productions | www.andrerieu.com
valdymuniz Valdy Muniz : Cade os brasileiros que curtem essa obra super classica?
W. Moura : El novio está celoso, pero esto es parte de un acto. Al principio entran al son de la marcha nupcial guiados por Andre Rieu. Luego se sientan al frente, y allí esperan a que entre en escena el cantante tenor Morschi Franz, interpretando al barbero barítono Figaro (que hace de todo en la ciudad). En el contexto del trabajo original de Rossini, la novia representaría a Rosina (que está atrapada en la casa de Bartolo, el novio, que es su tutor y que quiere casarse con ella a toda costa). El novio puede ser Dom Bartolo, que es el tutor de Rosina, un doctor celoso y avaro. El chico que se va a cortar el pelo es probablemente el Conde de Almaviva, un joven rico que está enamorado de Rosina. En la Ópera del Barbero de Sevilla, Fígaro (el barbero) planea, junto con el Conde de Almaviva, invadir la casa de Dom Bartolo para declararse a Rosina. Aclarando: Este Figaro de Andre Rieu es diferente, es coqueto y llama la atención de la novia con su voz imponente, presumiendo que tiene mucha demanda en la ciudad. Rosina lo admira, sobre todo por sus aventuras con el Conde de Almaviva, mientras que a Dom Bartolo no le gusta nada lo que ve.
W. Moura : O noivo está com ciúmes, mas isso faz parte de uma encenação. No início eles entram ao som da marcha nupcial guiada pelo Andre Rieu (ela desce da carruagem e corre em direção ao noivo). Depois sentam na frente, e ali ficam esperando o tenor Morschi Franz entrar em cena, interpretando o barbeiro Figaro (que é um barítono, e que faz de tudo na cidade, até mesmo arranjar casamento e trabalhar de cupido para os clientes fieis). No contexto original da obra de Rossini, a noiva seria a Rosina (ela está presa na casa de Bartolo, o noivo, que é seu tutor e que quer casar-se com ela a todo custo). O noivo seria o Dom Bartolo, que é o tutor de Rosina, um médico charlatão, ciumento e avarento. E o rapaz que vai cortar o cabelo poderia ser o Conde de Almaviva, um jovem rico que está enamorado de Rosina. Na Ópera do Barbeiro de Sevilha, Fígaro (o barbeiro) planeja junto ao Conde de Almaviva, invadir a casa de Dom Bartolo para declarar-se a Rosina. Esclarecendo: Este Fígaro do Andre Rieu é diferente, ele é galanteador e chama a atenção da noiva com sua voz imponente, esbravejando que é muito requisitado na cidade. Rosina o admira, sobretudo por suas peripécias junto ao Conde de Almaviva, enquanto Dom Bartolo, que possui sua tutoria, não gosta nada do que vê. Não é homenagem ao pica-pau, mas sim a Rossini.
BanjanRameen : 0% special effects
0% naked girls
0% crazy dances
100% pure voice
100% talent
100% modesty
MWCesto : Everyone's talking about the husband and wife, but I think the other guy who looks so happy to be there and mouths the lyrics at the end is the real highlight.

Figaro

Provided to YouTube by Stones Throw Records

Figaro · Madvillain · Madlib · MF Doom

Madvillainy

℗ 2004 Stones Throw Records

Released on: 2004-03-24

Main Artist: Madvillain
Main Artist: Madlib
Main Artist: MF Doom

Auto-generated by YouTube.

Sir Thomas Allen directs Mozart The Marriage of Figaro

Find out more about the Royal College of Music at http://www.rcm.ac.uk

Esteemed baritone and RCM alumnus Sir Thomas Allen directs a rousing performance of Mozart's much-loved comic opera, produced by the RCM Opera Studio.

Composed in 1786, Mozart's classic opera has all the ingredients of a modern rom com: love, revenge and deception. Watch courtship turn to chaos for two servants, Figaro and Susanna, as their plans to wed are thwarted by the lecherous Count Almaviva. Lose yourself in Mozart's timeless melodies and witty libretto as the talented cast lead us through a myriad of mistaken identities, mishaps and misunderstandings.

Will our hero finally get his bride, or will the marriage of Figaro ultimately descend into mayhem?

The performance is sung in Italian.

Count Almaviva: Harry Thatcher
Countess Rosina Almaviva: Josephine Goddard
Susanna: Julieth Lozano
Figaro: Adam Maxey
Cherubino: Lauren Joyanne Morris
Marcellina: Katy Thomson
Bartolo: Timothy Edlin
Basilio: Joel Williams
Don Curzio: Samuel Jenkins
Barbarina: Poppy Shotts
Antonio: Conall O’Neill
Housemaid 1: Camilla Harris
Housemaid 2 : Jessica Cale
Wet Nurse: Annabel Kennedy
Head Housekeeper: Rebecca Leggett
Kitchen Maids: Alice Ruxandra Bell \u0026 Olivia Turner
Laundry Maid: Samantha Gaspe
Dairy Maid: Rebekah Jones
Gardeners: Dafydd Allen, Peter Edge, Conall O’Neill \u0026Humphrey Thompson
Footmen: Peter Dunn \u0026 Matthew Keighley
Head Footman: Xavier Hetherington
Stable Boys: Michael Bell \u0026 Adam West

RCM Opera Orchestra
Conductor: Michael Rosewell
Director: Sir Thomas Allen
Set Designer: Lottie Higlett
Lighting Designer: Rory Beaton

Act I: 00:00:00
Act II: 00:47:26
Act III: 01:36:57
Act IV: 02:19:38

Recorded in November 2018 in the Britten Theatre at the Royal College of Music in London.

See what the #RCMCommunity is doing right now by following us on social media.

https://www.facebook.com/royalcollegeofmusic
https://twitter.com/RCMLondon
https://www.instagram.com/rcmlondon/
d34dbro productionz : I wish I can time-travel and thank Mozart personally
Bemol Artaria : these talented young people show that the future of the opera is assured. congratulations and thanks to Thomas Allen for believing in them.
Bemol Artaria : Congratulations on this beautiful performance! orchestra, conductor, singers, scenarios, design conception. I can consider myself very lucky to be able to watch this video. thank you very much, and greetings from Brazil!
johnnytheslider : I was lucky enough to be at the dress rehearsal of the other cast for this production.
I've seen probably 50 productions of Figaro over the last 35 years and I am pretty sure this is my favourite.
Sir Thomas understands the piece inside out from playing the Count so many times.
Thanks for making it available
classical dame : This is a wonderful production and performance. It's energetic and lively as it should be. The singers are spot on. Thank you so much RCM!

... 

#pigaro

댓글목록

등록된 댓글이 없습니다.

전체 8,068건 1 페이지
게시물 검색
Copyright © www.kctt.kr. All rights reserved.  Contact : help@oxmail.xyz